Kuis2 Cinta Shafinaz











Meniti perjalanan seorang manusia 
Gah dipersada bucu, meliputi seantero disaksi mata
Diingat dalam hati, tapi jauh dilubuk hatinya,
Berderai kaca adalah cinta, berdarah merah kosong
Seorang lelaki yang tunggal...


   Sri Shafinaz Bt. Paijal 




Mengenal awak tanpa disedari, menyintai awak tanpa didugai, menyayangi awak tanpa belah bagi, Jika Allah menjadikan awak sebagai penyuluh hidup ini, tiada alasan untuk terus membohong hati, dan abi percaya umi terbaik untuk abi.. 


Seawal perkenalan memang tak dijangka rupa2nya dia adalah adik kepada kawanku, maybe aku yang tak perasan selama ini. Maybe aku sendiri yang rabun. Tapi rabun ku dah pakai contact lens, dah nampak dia, dah nampak betapa pentingnya dia buat aku. Hampir setahun kenal, akhirnya termeterai lafaz cinta seawal pukul 2.00 pagi dibawah katil. Pertama kali buat jantung tak berhenti, pertama kali buat air mata aku menyusur ke pipi, seolah2 aku tergamam bisu dibibir tetapi hati meronta untuk menyatakan cinta. She sweet, but the most sweet she made,ialah bila dia tanya "knapalah b tak datang dari dulu lagi" aku rasa dia adalah jodoh untuk aku, hahaha, tapi itu benar, aku pun tertanya2 soalan tu.Tapi apakan daya, setiap perkara yang berlaku ade hikmah disebaliknya.. Aku terima dia dengan seadanya, aku terima dia dengan seikhlas hati. Madah bermadah bukan cara aku, tapikan She made me wonder always.. :) buat rasa nak tersenyum, berangan,berilusi kerana dia menyempurnakan hari2ku everyday..


you ain't somebody, you like no other.. I begging this life would be happy, and He hears me, so He sent you to me and i got to say.. I love you alway because i cant stop saying that even thou in my sleep.. :) 













 Note: i did not own this clip

"Kau yang terindah dalam hidup ini
dan takkan pernah berubah selamanya ..
aku terlahir hanyalah untuk kamu
jadi perlindung dirimu "

 
I love you Sri Shafinaz, maybe distance separate us  but not the heart...
This is our song,our song that bond us together forever.. :')


Seperti mana aku menjadikan kau yang pertama dan terakhir, seperti itulah aku akan mencintaimu,seperti dunia ini milik ku dan akan ku berikan pada mu. . . Terima kasih sayang teman abi dalam dunia  ini.........








Ya Allah, Kau tetapkan lah hati kami, satukan kami menjadi pasangan bahagia hingga ke syurga-Mu,
Berkatilah, rahmatilah hubungan kami dan berikan kami cahaya-Mu untuk dijadikan petunjuk agar kami tidak tersesat dalam perjalanan ini dan hindarilah dari godaan Iblis dan Syaitan serta dugaan-Mu. Ya Allah, dengan izinmu setiap perkara terjadi maka dengan itu Ya Allah, aku memohon makbulkanlah doa kami, permudahkanlah hari-hari kami, selamatkanlah perjalanan kami, berkatilah percintaan ini Ya allah. Ya Allah, dengan izin mu Ya Allah aku memohon satukan kami berdua bersama (Shahrul Nizam Bin Kharil Ashidi) dan (Sri Shafinaz Bt. Paijal) sehingga kami bersatu semula di syurgamu, Satukan kami Ya Allah. Ya Allah, ampuni dosa kami berdua, keluarga kami, dan semoga kami menjadi orang yang beriman kepadamu dan sentiasa mengingatimu agar kami ditempatkan bersama orang-orang yang kau kasihi.    Amin......




 

No comments:

Post a Comment