2 Hari

Aku kol dia, buat pertama kali aku rasa kan dia tak perlukan aku.. hehe, Mau tak nyaa, aku kol dia tak pernah berangkat. Penat jugakrupanya.. tapi apakan daya, risau jugak dia ade lelaki lain. which mean aku dah tau pun. Harap Allah tunjuk kan segera, senangkan setiap perkara. Jika benarlah.. tapi jika tidak Alhamdulillah memang aku perjodohkan diri nya..

Pasrah dengan segalanya, aku hanya mampu tersenyum, tersenyum besar2. tapi cukupkah ia tutup kesakitan ku.. Aku harap tak ada orang tahu.. Aku sakit semalam berjangkit hingga ke hari ini, tak tau la besok.

"Abang balikla"
"Jangan buat ayang risau"

Berulang - ulang dia kata macam tu.. hehehe katanya tak mau gaduh kerana ada masalah di tempat kerja. Insyallah kalau busy kerja bagus la kan, Laki mana tak suka kalau perempuan kuat bekerja lagi2 kalau menganggur.. Obviously bukan la pada sesiapa yang ditujukan.. Aku berharap aku dapat la kerja yang lebih baik, Yela current kerja ni buat aku sakit sangat.. HBP makin tnggi.. dulu 140 skang dah naik 160.. tunggu strok aje ni.. mata pun tak boleh bukak sangat.. Nasib Mami bagi minyak wangi dari arab, rasa tenang jugak la.. tapi tak la berkesan mana..

Saban hari aku cuba untuk berdiam, insyallah aku dapat diam kalau dia buat lah apa yang aku tak suka..
Dari awal lagi aku dah beritahu dia, tiada lelaki lain dalam apa jua urusan melainkan keluarganya sendiri lah.. Hermmm. tapelah aku pasrah.. redha dengan segalanya.. menangis tu macam dah takda makna, kering abis airmata aku ni.. Penat jugak la..

Dia suruh aku percaya,
Baiklah aku percaya tapi jangan buat ia goyah kerana percaya aku ni dah rapuh. itu sahaja.

No comments:

Post a Comment