Desak

Kali keberapa entah kata itu diluahkan dengan sungguh hati, Acap kali ku dengar sumpah aku kecewa penuh rasa janggal, Kini aku sendiri lagi dimalam yang sepi. Yelah, dia kerja siang aku kerja malam, bila aku kol waktu aku keje dia menolak kerana penat, bila kol waktu pagi time sampai rumah dia menolak sebab nak siap pergi kerja, bila tunggu tak tido dia ckap busy buat kerja. bila aku bangun pas 3,4 jam tido dia ckap ada supervisor, bila dah siap dia suruh aku bitau time nak pegi keje. macam mana nak luah setiap kehendak ku, kalau berkali2 kol di lepas nya kata Desak,

Mendesak sangat ke aku, cuma aku nak bertanya apa dia buat sihat ke? dah makan ke? risau perut dia sakit, risau nanti dia pening, Tapi semua itu percuma, aku jauh berbatu2 dari dia.. Akhir sekali aku yang dituduh tak memberi perhatian pada dia.

Bila mana mentari itu menari, aku masih kecewa diulit sakit kepala yang meremuk tiap tengkorak ku, Hush! diam aku lagi.. Nak kata aku rindu, sumpah aku rindu, nak kata xsayang aku dah berdosa pulak kerana menabur fitnah.. Aku sayang dia pergh.

Desak aku, Desak Kamu.

No comments:

Post a Comment